Ga naar het menu "reparatie - diversen -instellingen".
Standaard verdeelsleutel F12
Kies oorspronkelijk altijd de verdeelsleutel facturatie gemengd.
Of debiteuren hoog. Komt u alleen met hoge BTW werkt.
Artikel voor uren
Daarvoor dient u eerst een artikel aan te maken.
Suit even inslellingen met OK
Ga naar boekhouding-om gegevens-artikelen/uren.
Invoer:
Bijvoorbeeld: code 45u
Omschrijving " uurtarief € 45.
Btw code meestal 2, maar voor lage BTW een 1 en BTW nul een 0
Geen voorraad artikel.
Verder laat u alles zoals het is maar het lijkt wel op het tabblad verkoopprijs.
Daar zult u in 45.
Uiteraard kan het ook zijn
Code 60u en verkoopprijs 60.
Dan even klikken op het tabblad grootboekrekeningen.
Typ F12tots en kies een grootboekrekening.
Desnoods even vraagposten. .
Later kunt u dat aanpassen.
Klik OK en het artikel voor het uurtarief staat er in.
Ga dan weer naar reparatie-diversen -instellingen.
Wijzig
Typ in het veld "artikel voor uren"
45 tab of F12 en haal het zojuist vrij maakte artikel op.
Eventueel kunt u hier dus eigen velden voor de toestellen aanmaken.
Laat de velden over het tijdvenster voorlopig leeg.
Haal in de volgende drie velden het gewenste op met F12.
Dat zijn de meest voorkomende toestanden bij het aanmaken van een opdracht.
De opdracht kan het altijd direct gewijzigd worden.
Verzet voorlopig het vinkje "Alleen toestel deze debiteur in selectielijst aan".
Ga dan naar het tabblad e-mail.
SMTPserver (zie ook onder aan deze pagina het bericht over Outlook)
Hier vult u uw eigen uitgaande mail server in.
Deze vindt u in uw eigen e-mailprogramma onder accounts.
Eigen e-mailadres en afzendernaam
Naar dit emailadres worden eventuele replies van de klant of medewerker
teruggestuurd.
Het is dus het afzendadres van de automatische mails welke straks verzonden
worden.
Standaard onderwerp e-mail
Hierin voert u in wat standaard als onderwerp in de mail zal staan, indien deze
automatisch zal verzonden worden aan de klant en de monteur/medewerker.
Het onderwerp is per mail te wijzigen.
Vul voorlopig even in
Opdracht [OPDRACHTNR] [BKHADNAAM]
Standaard tekst e-mail body
Hierin kunt u n standaard e-mail samenstellen.
Deze e-mail gaat naar de klant en de medewerker indien gewenst.
De mail is per keer te wijzigen.
Maak gebruik van de variabelen tussen square brackets (groot haken) welke vermeld
staan onder de grote invoervelden.
Een voorbeeld van de tekst vindt u hieronder: (Vul even voorlopig in met copieren en plakken)
Geachte [BKHADNAAM],
Uw reparatieopdracht van [TYPE] met serienummer [TOESTEL] is bij ons in behandeling genomen op [INVOERDTM].
De klachtomschrijving is: [KLACHTOMS]
[BIJZONDERHEDEN]
De status van uw opdracht is: [STATUS].
De gedane werkzaamheden zijn:
[OPLOSSING]
De footer spreekt voor zich.
Het is het onderste deel van de e-mail.
Nogmaals, het is een standaard e-mail. Elke e-mail kan straks handmatig
worden gewijzigd.
Indien u werkt met Microsoft Outlook, hoeft u de S & P server niet in te vullen.
Dan kunt u na het invoeren van alle instellingen, gaan naar
" Boekhouding diversen Word pdf Instellingen.
De zet daar het vinkje aan " gebruik Outlook"
toestellen
typen
merken
standaard klachten/wensen
medewerkers
proriteiten
stadia